1402-04-05 00:05
723
0
85491
شهدا را یاد کنید؛

روایتی از زندگی طلبه شهید «علی‌اصغر مهدان»

شهید «علی‌اصغر مهدان» پس از چهار بار اعزام به جبهه‌های جنگ در منطقه موسیان به فیض شهادت رسید.

به گزارش گلستان ما، شهید علی‌اصغر مهدان، در روستان «سالیکنده» از توابع شهرستان کردکوی و در خانواده‌ای مذهبی، از طبقه کشاورز متولد شد.  
دورهٔ ابتدایی را در همان روستا با موفقیت پشت سر گذاشت و دوره راهنمایی را در شهرستان کردکوی آغاز کرد.

در سال دوم راهنمایی بود که بدلیل علاقهٔ او و پدرش به فراگیری علوم دینی، در مدرسهٔ صالحیه گرگان زیر نظر «آیت الله سیدعلی رئیسی» ثبت نام کرد و مقدمات و ادبیات را در مدت سه سال به پایان رساند.

با آغاز دفاع مقدس شوق حضور در جبهه جهت ادای وظیفه، او را بی‌تاب کرد تا اینکه پس از مدتی به جبهه کردستان اعزام شد و به مدت دو سال به فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در شهر سنندج مشغول شد.

سه سال آخر تحصیلاتش را در جوار بارگاه ملکوتی علی بن موسی الرضا(ع)، در مدرسهٔ علمیه نواب گذراند و از استادان آن حوزه بهره برد تا اینکه از همان‌جا به جبهه اعزام شد و در منطقه «موسیان» مسئولیت تبلیغات را به مدت دو ماه به عهده گرفت.

شهید مهدان، دارای ابتکارات خاصی بود و از آنجایی که به زبان عربی مسلط بود با بعثی‌ها به زبان عربی مجادله می‌کرد.
وی به جبهه خیلی علاقه داشت و هر وقت پدرش به او توصیه می‌کرد که دَرست را ادامه بده، در جواب پدرش می‌گفت: «باید بروم تا به هدفم (شهادت) برسم.»

شهید مهدان چهار بار به جبهه اعزام شد که سرانجام در تاریخ یازدهم آبان ۱۳۶۱ پس از بیست و هفتم ماه حضور در جبهه، در منطقه «موسیان» به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
پیکر پاک شهید در گلزار شهدای روستای سالیکنده شهرستان کردکوی به خاک سپرده شد.

لازم به ذکر است خانواده مهدان، دو شهید طلبه و روحانی، تقدیم انقلاب کردند و روحانی شهید «موسی مهدان» برادر شهید علی اصغر نیز در اردیبهشت ۱۳۶۶ در عملیات کربلای ۱۰ به شهادت رسید. / نوید شاهد

انتهای خبر/۴۲۰۲

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.